رفع مشکلات به وجود آمده، هنگام ارتقای پروژه ها به ASP.NET 3.5
  در این مقاله به بررسی مشکلات به وجود آمده، هنگام ارتقای پروژه های ASP.NET 2.0 به ASP.NET 3.5 و نحوه رفع این مشکلات می پردازم.
   ASP.NET
   ۲۵۶۱۹
   این مقاله حاوی فایل ضمیمه نمی باشد
   مرتضی صحراگرد
   ۱۳۸۷/۱/۲۳
ارسال لینک صفحه برای دوستان ارسال لینک صفحه برای دوستان  اضافه کردن به علاقه مندیها اضافه کردن به علاقه مندیها   نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ

 

مقدمه :

تبدیل پروژه های ASP.NET 2.0 به ASP.NET 3.5 معمولا براحتی و بدون پیش آمدن مشکل خاصی در Visual Studio 2008 انجام می گیرد که این موضوع یکی از نقاط قوت VS 2008 می باشد.

در این مقاله به بررسی دو مشکلی که معمولا هنگام ارتقای پروژه های ASP.NET 2.0 AJAX Enabled به ASP.NET 3.5 پیش می آید، می پردازم.

شروع :

اولین مشکلی که معمولا بعد از عمل ارتقا به وجود می آید مربوط به نسخه آژاکس می باشد. شکل زیر خطای به وجود آمده را نمایش می دهد.

همانطور که می دانید، در 2.0 ASP.NET از نسخه 1.0.61025.0 آژاکس استفاده می شود و اگر شما به Web.Config پروژه خود مراجعه کنید، قطعه کد زیر را خواهید دید.

ولی در ASP.NET 3.5 از نسخه 3.5.0.0 آژاکس استفاده می شود و شما باید قطعه کد بالا را به شکل زیر تغییر دهید تا مشکل به وجود آمده، رفع گردد.

ضمنا این تغییر در داخل تگ <controls> نیز باید انجام گیرد. مانند شکل زیر :

دومین مشکلی که احتمالا به آن بر خواهید خورد، مشکلی در ارتباط با نسخه AjaxControlToolkit می باشد. این خطا در قسمت هایی که از کنترل های AjaxControlToolkit استفاده نموده این نمایان می شود.

شکل زیر نمونه ای از این مشکل می باشد.

در ASP.NET 3.5 از نسخه مخصوص AjaxControlToolkit استفاده شده است و شما باید نسخه مخصوص آن را از  اینجا دانلود نموده و در پوشه Bin پروژه جایگزین (Replace) نسخه قبلی نمایید.

اکنون کار تمام است و شما با موفقیت می توانید پروژه را اجرا نمایید.

موفق باشید.

منبع : 30sharp.com

        Joe Stagner